این روزها تعداد افرادی که مبتلا به اضافه وزن هستند روز به روز بیشتر میشود. ما در این مطلب میخواهیم خطرات و مضرات اضافه وزن و چاقی را با یکدیگر بررسی کنیم:
1- دیابت: چاقی عامل اصلی دیابت نوع دو می باشد چون افزایش چربی بدن باعث افزایش مقاومت بدن بر اثر هورمون انسولین میشود. پس این هورمون نمیتواند با مقادیر نرمال وظیفه خودش را به درستی انجام دهد. در نتیجه قندخون فرد بالا می رود.
2- بیماری عروق کرونر: این بیماری یکی از اشکال بیماری های قلبی است که از رسوب چربی در جدار سرخرگ های کرونر ایجاد میشود، وظیفه این سرخرگ ها خون رسانی به خود قلب است. پس از مدتی رسوب این چربی ها باعث تنگ تر شدن دیواره داخلی عروق شده و خون کمتری به بافت قلب میرسد. کاهش خون رسانی به قلب باعث درد قفسه سینه و انسداد کامل عروق باعث سکته قلبی میشود.
3- پرفشاری خون : هر چه وزن شما بیشتر شود، بافت چربی شما نیز بیشتر میشود. این بافت برای زنده ماندن نیاز به اکسیژن و سایر مواد غذایی دارد که باید توسط خون تامین شود. هرچه نیاز به اکسیژن و مواد غذایی بیشتر شود حجم خون و مقدار فشار بر روی سیستم گردش خون بیشتر میشود. همچنین چاقی باعث افزایش تعداد ضربان قلب و کاهش ظرفیت عروق میشود که همه این عوامل باعث پرفشاری خون میشوند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!