اهمیت مصرف به موقع داروها برای سالمندان


در بین افراد یک جامعه، سالمندان بیشترین گروهی هستند که از دارو استفاده می‌کنند و خیلی اوقات تعداد این داروها ممکن است بسیار زیاد باشد. در این متن قصد داریم تا اهمیت این موضوع را بررسی کنیم که تا چه میزان اهمیت دارد تا تمام این داروها در همان ساعت مدنظر پزشک مصرف شوند؟ چه مشکلاتی در صورت عدم رعایت نظم دقیق در مصرف داروها به وجود می‌آید و …

  • عدم تاثیرگذاری دارو: یکی از اولین تاثیراتی که عدم مصرف دارو در زمان مشخص میتواند داشته باشد این است که دارو به طور مناسب تاثیر نگذارد و در این صورت مصرف آن دارو فایده مناسبی ندارد.
  • تداخل دارویی : هر دارو یک زمان مشخص و تعیین شده ای برای مصرف و سپس تاثیر مناسب بر روی عضو مشخص شده دارد و هنگامی که شما در زمان درست آن دارو را مصرف نکنید با بقیه داروها و تاثیرات آن داروها دچار تداخل می‌شوند. این موضوع باعث بروز مسمومیت در بیمار و عوارض ناشی از آن می‌شوند.
  • اختلال و آسیب در عملکرد بدن بیمار : اگر در زمان مشخص شده دارو را مصرف نکنید باعث می‌شود که بدن شما دچار اختلال عملکرد می‌شود چون براساس مصرف‌های قبلی ای که از آن دارو داشتید بدن شما به آن نیاز پیدا کرده است و با تاخیر و عدم تداوم شما باعث آسیب رساندن به عملکرد بدن خود می‌شوید.
  • بستری شدن در بیمارستان: بیمار باید داروهای خود و طبق دوز تجویز شده توسط پزشک داروی خود را مصرف کند و اگر دوز بیشتری مصرف کند دچار مشکلات جدی تری می‌شود و حتی ممکن است که باعث بستری شدن فرد در بیمارستان شود.

پس با اهمیت مصرف به موقع داروها توسط افراد مختلف مخصوصا سالمندان در این مطلب آشنا شدیم. امید است تا این موارد در بین تمامی افراد رعایت شود و به زمانبندی داروهای خود متعهد باشند تا مشکلی پیش نیاید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!