نوروچلنج

خلاصه ای درباره نوروچلنج

_
هسته مرکزی فعالیت گروه نوروچلنج در سال 1393 توسط جمعی از فارغ التحصیلان و استادان بهترین دانشگاه های ایران شکل گرفت و با توسعه فعالیت ها، شرکت چالشگران ادراک ناب در سال 1396 به ثبت رسید. حوزه تحقیقاتی این گروه بر پایه علوم شناختی، مغز و اعصاب، هوش مصنوعی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، مهندسی نرم افزار و مهندسی انفورماتیک است.
محصولات این گروه به صورت گجت های پوشیدنی تولید و عرضه می شود. کاربردهای اصلی محصولات این گروه در حوزه ردیابی سلامت، پیشگیری و تشخیص بیماری ها، و درمان های Passive  است.
 از دیگر حوزه های کاربرد این محصولات می توان به مدیریت استرس، موسیقی درمانی، نوروفیدبک، اوتیسم و ADHD، افسردگی، میگرن، صرع، خواب، حافظه، توجه و تمرکز، ترک سیگار/اعتیاد و رژیم درمانی، همچنین تجربه کاربری/مشتری، اثرگـذاری تبـلیغات، طراحـی موثر بـازی ها، HCI/BCI، روباتیــک، یادگیری الکترونیکی، اینترنت اشیا، خانه های هوشمند و نورومارکتینگ اشاره کرد.

عملکرد محصولات نوروچلنج

نرم افزار Calme با استفاده از هدست مایندویو می تواند میزان استرس واقعی  شما را اندازه گیری کند و بر اساس میزان استرستان (به صورت نوروفیدبک) روش هایی برای مدیریت استرس به شما ارائه کند.
لازم است که تمرین های این نرم افزار های را ۴ بار در روز انجام دهید و به صورت آنلاین فیدبک و اثرات تمرین را بر خود مشاهده نمایید. با گذشت زمان (که برای هر فردی متفاوت است) کم کم یاد میگیرید که به صورت ناخودآگاه استرستان را مدیریت کنید.
با استفاده از هدست و نرم افزار Calme به طور دائم می توانید سطح استرس خود را پایش کنید. زمان هایی که در آن ها معمولا بیشترین آرامش و کمترین میزان استرس را دارید شناسایی کنید. نتایج را به صورت روزانه، ماهانه و سالانه با هم مقایسه و بررسی کنید و عملکردتان را بسنجید. داده ها را با دیگران (دوستان، پزشک، روانشناس و…) به اشتراک بگذارید.
نرم افزار Alwake با استفاده از هدست مایندویو  می تواند میزان استرس، تمرکز و هوشیاری شما در حین رانندگی را اندازه گیری و هشدارهای لازم برای هرکدام را به شما ارائه کند.
کافیست در حین رانندگی هدست را بر روی سر خود قرار داده و اپلیکیشن را بر روی گوشی هوشمند خود اجرا کنید، آلویک بقیه کارها را انجام خواهد داد.
Alwake مانع از عدم هوشیاری شما در حین رانندگی خواهد شد و مانع بروز بسیاری از تصادفات رانندگی (ناشی از این عامل) خواهد شد. همچنین با اندازه گیری سطح استرستان در طول مدت راهکارهای مدیریت و کاهش آن را با به شما آموزش خواهد داد (اپلیکیشن Calme). همچنین میزان تمرکز و توجه شما را نیز اندازه گیری می کند و در صورت نیاز به بهبود آن راهکار های مناسب را ارائه خواهد کرد (اپلیکیشن Focus).
این نرم افزار را می توانید از کافه بازار دانلود نمایید. به مدت ۷ روز استفاده از نرم افزار رایگان است. اما پس از آن به صورت زیر از طریق خود نرم افزار قابل خرید است.
این هدست به عنوان گیرنده سیگنال مغزی (EEG) عمل میکند. به این ترتیب که هدست را مانند تصاویر بالا بر روی سر قرار می دهید و پس از روشن کردن و اتصال آن از طریق بلوتوث به دستگاه هوشمند خود می توانید از نرم افزارهایی که نوروچلنج برای بهره وری از این محصول طراحی کرده است، استفاده نمایید.
شما میتوانید نوروچلنج را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.